Al meer dan 100 jaar staat het merk Thomas voor jong, en ongecompliceerd design. Het bedrijf kijkt naar de tijdgeest, naar trends op het gebied van koken, eten, interieurdesign en zelfs mode, om zo tot innovatieve serviezen te komen. Thomas staat altijd open voor nieuwe ideeën en doet recht aan zijn slogan: “The trend factory”.
Over Thomas
De fabriek werd opgericht in 1904 door Fritz Thomas. Slechts vier jaar later werd het overgenomen door Rosenthal, die de potentie van het merk al vroeg inzag. Het merk Thomas werd, en is nog steeds, een zelfstandig dochterbedrijf dat groeide van 400 naar 1000 medewerkers in slechts een paar jaar.
Sinds de jaren 50 is het bedrijf synoniem geworden voor jong, design georiënteerd en no-nonsense servies. Voor inspiratie is er, tot de jaren 80, onder andere gekeken naar Scandinavië, waar strakke, multifunctionele ontwerpen ook veel gezien worden.
Na deze periode werd er gekeken naar London en de Lord Queensberry & Hunt School of Design. Het Thomas Trend stamt uit deze periode en is tot op de dag van vandaag in productie en een van de meest populaire serviezen die het merk heeft voortgebracht.
In de jaren 90 werden de ontwerpen nog meer gericht op functie en simpel design. Het Thomas Vario is hier een perfect voorbeeld van. Innovatief, origineel, strak en voor alledaags gebruik.